Monday, May 16, 2011

#fact : 16 Mei Setiap Tahun adalah Hari Guru

"Bakpo nak marah chekgu? Chekgu ibaghat liling"

Inilah ungkapan dalam Oh Yeah! Rancangan Lawak di Astro yang diucapkan ZizanG. Walaupun dalam rancangan lawak tapi cukup memberi pengajaran pada kita semua.

  1. Ya. Semua orang ada Cikgu, Guru, Ustaz, Tok Guru, Sifu Tongga, Sensei dan macam-macam lagi la sebutan di dunia ni. Jenuhlah aku nk taip kan. Sila guna Google Translate untuk mengetahui sebutan lain-lain.
  2. Tahun 2011 tema hari Guru adalah "Guru penjana transformasi pendidikan negara".. ok, wtf la aku nk describe meaning tema ni sebab da lama aku tak belajar bahasa melayu atau lebih terperinci KOMSAS.
  3. Oleh kerana blog ini untuk batch SainsKedah 0206. Kami Semua mengucapkan SELAMAT HARI GURU pada GURU di SMSSMJ yang mendidik kami, dari FORM 1 sampai FORM 5 dan juga ustaz-ustazah yang mengajar Kelas Al-Quran. Walaupun dimaki, dimarahi ada yang dipuji kami ikhlas hati meminta ampun dan halalkanlah ilmu selama anda semua mengajar kami :D (kena letak smiley seh)
  4. Kepada bakal-bakal guru tu. Jadilah guru yang baik-baik yang dapat beri contoh. Jangan jadi perosak kepada anak bangsa. Damn la aku baca paper pasal kes-kes cikgu ni. Sangat sadis. Nanti anak-anak member kita juga nk blajaq ngan hampa. Sila serius. Terapkan nilai-nilai Islam. Jgn amalkan pergaulan bebas !
Ini sahajalah celoteh gua pada hari guru ini. Sekian terima Kasih. Allahuakbar!

No comments: